
Tekniske problemer med OnePlace-dekoderen
Du som har en OnePlace-dekoder kan dessverre oppleve tekniske problemer nå. Vi jobber på spreng for å løse problemet, og har dedikert et ekspert-team som nå jobber døgnet rundt med dette. Vi sliter med en feil i dekoderens programvare. Vi er så lei oss for dette, men gjør alt vi kan for å løse problemene. Under her finner du enkle grep med instruksjoner som kan løse problemet for deg.
Prøv noen enkle grep før du ringer oss
Din tilbakemelding på feil som oppstår med akkurat din dekoder er veldig verdifull for oss. Men før du kontakter oss vil vi gjerne at du sjekker noen punkter. Mange klarer å løse problemet selv, og det gjør saken enklere for deg:
- Bildekvalitet og signalproblem.
Kontroller at parabolen ikke er dekket av snø. Fjern eventuelt snø fra parabolen forsiktig – og se om du får bildet tilbake på skjermen.
-
Strøm – utkobling. Uansett hva problemet er, koble ut strømmen og la dekoderen være frakoblet strøm i 15 sekunder. Sjekk om det hjelper.
-
Mangler kanalbilder og innhold. Hvis du f.eks. ikke finner NRK, TV2 eller C More. Da foretar du en automatisk konfigurasjon. Gå inn på
- Trykk blå knapp, gå opp til innstillinger øverst til høyre på TV-skjermen
- Gå ned til satellitt, trykk OK
- Bekreft «Automatisk gjenkjenning» med OK -
Sjekk oversikten under her - over feil vi jobber med å løse
Hvis ikke noe av dette løser problemet ring oss på 915 06 070, så vil vi forsøke å hjelpe deg. Vår Kundeservice har åpent fra 08-21 på hverdager og 10-20 lørdager og søndager.
Informasjon om fem mulige feil med dekoderen din
Se om noen av disse punktene stemmer med problemet du opplever nå. Dette er feil vi nå jobber med å løse!
-
Deler av bildene på mine opptak er pixlete
Vi jobber med å utvikle ny programvare for å løse dette problemet. Det oppstår oftest når du tar opp på flere kanaler samtidig.
-
Menyene er forstørret og får ikke plass på skjermen
Du kan løse dette midlertidig på to måter. Ta ut kontakten fra strømuttaket i 15 sekunder eller velg omstart via TV-menyen.
- Trykk blå knapp, gå opp til innstillinger øverst til høyre på TV-skjermen
- Gå ned til Enhetsinnstillinger, trykk OK
- Gå ned til «Start på nytt», trykk OKVi jobber med å utvikle programvare som løser dette problemet permanent.
-
Jeg får ikke bilde og lyd når jeg starter dekoderen
Løsning: Prøv først å slå på TV-en, deretter dekoderen. Eller prøv med å slå av dekoderen med fjernkontrollen – og starte den på ny.
-
Dekoderen slår ikke på eller av TV-en samtidig når jeg trykker på ON-knappen på fjernkontrollen
Vi jobber nå med å løse akkurat denne feilen
-
Meldingen ”Kanallisten oppdateres, vennligst vent” vises på min TV-skjerm
- Trykk blå knapp, gå opp til innstillinger øverst til høyre på TV-skjermen
- Gå ned til satellitt, trykk OK
- Bekreft «Automatisk gjenkjenning» med OK
Andre tips for en bedre opplevelse av OnePlace-dekoderen
Du finner mange flere tips i brukerveiledningen på nettsiden vår:
-
Sjekk at dekoderen er innstilt på lett standby – det kan løse mange problemer
- Trykk blå knapp, gå opp til innstillinger øverst til høyre på TV-skjermen
- Gå ned til Enhetsinnstillinger, trykk OK
- Gå ned til Skjermsparer, trykk OK
- Gå ned til Strømsparing, trykk OK
- Velg Lett standby -
Slik finner du Text-TV på din OnePlace-dekoder
Dekoderen må være tilkoblet parabol for å se Tekst-TV. Slik finner du Tekst-TV Mens du ser TV på en kanal gjør du følgende:
- Trykk OK ELLER en gang til høyre eller venstre med hjulet. Du kommer da til Valgmenyen
- Trykk en gang ned med hjulet
- Trykk tre ganger til høyre med hjulet og trykk OK på ikonet for «TXT»
-
Hvordan kan jeg se et program fra begynnelsen?
Gikk du glipp av det første mordet i thrilleren? Eller det første målet i kampen? Da kan du enkelt se alt fra begynnelsen. Vi har denne funksjonen på nesten alle kanaler.
- Mens du ser Direkte-TV, trykk OK
- Trykk en gang ned med hjulet
- Gå til symbolet for Start forfra (sirkel med pil) – trykk OK
-