Awards2

Publisert: 07.05.2019

Canal Digital vinner pris for markedets beste kundeservice for tredje gang!

God kundeservice er svært viktig for våre kunder, og det er svært viktig for oss. Derfor er vi veldig stolte av å si at vi har mottatt tre priser på rad som anerkjenner arbeidet vi har gjort. Etter å ha mottatt to priser i 2019, har vi gleden av å meddele at vi nå har blitt tildelt "Kundeserviceprisen 2020" i kategorien "Beste TV-distributør", basert på resultater fra selskapet SeeYou som utfører landets største blindtest for å kåre de beste kundesentrene i landet. En slik pris er ikke bare en viktig anerkjennelse, men det er også en bekreftelse på at vi har klart å yte den servicen kundene våre fortjener, på tross av at hverdagen slik vi kjenner den har endret seg drastisk grunnet den nåværende Korona-situasjonen. 181 kundesenter har i forbindelse med undersøkelsen blitt kontaktet av såkalte mystery-shoppere som deretter har rangert de forskjellige kundesentrene etter kriterier som totalopplevelse og hvorvidt de opplevde at deres problem ble godt løst. I årets undersøkelse måles deltakerne på en lang rekke prestasjoner innenfor 3 prestasjonsområder, fordelt på 5 kategorier og i tillegg, 3 spørsmål om CX – Customer Experience, skriver Confex. – Å vinne tre kundeservice-priser på rad gjør oss innmari stolte, men også ydmyke for at vi må fortsette å levere. Vi jobber knallhardt for å gi kundene våre den servicen de fortjener, og en anerkjennelse som dette viser oss at vi er på riktig vei. Det motiverer oss veldig til å stå på videre, sier Thomas Peratinos, Head of CX Operations i Canal Digital.

To priser i 2019

I 2019 hadde vi altså æren av å bli tildelt to priser for vår kundeservice. Først ut var "Kundeserviceprisen 2019" som ble delt ut av Kantar i samarbeid med Tekna og teknologileverandøren Loxysoft, i kategorien "TV-signaler". Dette er Norges største undersøkelse om kundeservice, der Kantar tar kontakt direkte med forbrukerne som ligger til grunn for prisen. At det dermed er våre egne kunder, og deres vurdering av vår kundeservice, som har bidratt til å gjøre oss best i klassen, gjør oss ekstra stolte av anerkjennelsen. "Målet vårt er å møte alle henvendelser med empati og forståelse, og det varmer ethvert Canal Digital-hjerte når kunder gir oss tilbakemelding på at det er et mål vi oppfyller", forteller Morten Nygaard, Head of Customer Service, i Canal Digital. "Denne prisen kommer først og fremst som følge av det enorme arbeidet som legges ned av våre herlige og veldig kunnskapsrike medarbeidere på kundesenteret", avslutter Nygaard. Deretter hadde vi gleden av å for første gang bli tildelt "Kundeserviceprisen 2019" i kategorien "Beste TV-distributør" av SeeYou. SeeYou skriver på sine hjemmesider: "Konkurransen om å bli best er knallhard og mange kundesentre har stort fokus på å bli best, både i sin klasse og totalt. Vi er imponert over hvor seriøse mange kundesentre er i å levere kvalitet, og mange jobber iherdig for å hele tiden bli bedre." At See You nå har tildelt oss "Kundeserviceprisen" to år på rad er en anerkjennelse vi i Canal Digital setter svært stor pris på, og det motiverer oss enda mer til å opprettholde det høye nivået på servicen vi leverer til våre kunder.

Stor produktkompetanse

Ifølge Kantar er våre kunder spesielt fornøyd med den svært høye produktkompetansen og den gode empatien og forståelsen de blir møtt med når de tar kontakt med oss: "De som leverer TV-signaler tilbyr et produkt som er viktig i mange nordmenns dagligliv, og det vil for mange knytte seg stor frustrasjon til å ikke få løst et problem knyttet til tjenesten. Canal Digital utmerket seg med svært høy produktkompetanse", sier Finn Olav Sveinall, seniorrådgiver i Kantar TNS. Det er flere elementer som gjør at nettopp Canal Digital vant fjorårets pris. "Kundene til Canal Digital sier at de blir møtt med empati og forståelse når de har et problem. Disse to områdene kombinert med produktkompetansen gjør at de hadde en svært høy score i 2019", utdyper han.

Det beste av TV og streaming samlet på ett sted

Er du kunde hos oss får du ikke bare overlegen lyd- og bildekvalitet på den store skjermen i stua. Vi har også den rå Canal Digital-appen som gjør at du kan strømme og se TV når og hvor du vil.

Med vår nyeste dekoder, OnePlace, får du maks valgfrihet til det du vil se samlet på ett sted.

Med Canal Digital-appen kan du se favorittprogrammene dine når og hvor du vil - på alle skjermer

Min Side er din selvbetjente kundeservice med alt du trenger å vite om abonnementet ditt.