Publisert: 28.11.2019

Endring! TV 2 Sport Premium på maks 2 dekodere fra 1.2.2020
En del av våre kunder har frem til nå sett TV 2 Sport Premium på flere enn to dekodere. Fra 1.2.2020 vil din TV 2 Sport Premium-pakke kun være tilgjengelig på inntil 2 programkort/dekodere. Dette er en endring som henger sammen med våre rettigheter.
Hvordan bestemme hvilke 2 dekodere som får tilgang til TV 2 Sport Premium
Vi vil automatisk utføre endringen for deg, slik at du får tilgang til TV 2 Sport Premium på dine 2 nyeste dekodere/programkort. Da trenger du ikke foreta deg noe, men hvis du ønsker å bestemme hvilke av dine programkort/dekodere som skal være aktive fra 1.2.2020, vil Kundeservice hjelpe med dette:
- Før du ringer Kundeservice, lokaliser de 2 dekoderne hvor du ønsker tilgang til TV 2 Sport Premium fra 1.2.2020
- Finn fram serienummeret på programkort eller dekoder(e) du ønsker aktive. Du finner vanligvis serienummeret på en hvit klistrelapp under selve dekoderen. Det er også mulig å finne informasjonen i menyen under teknisk informasjon. Serienummeret begynner enten på 013, 021, 01167 eller 01127
- Ring Kundeservice på 915 06 070, så hjelper vi deg med å aktivere de programkortene du ønsker, slik at du får sett TV 2 Sport Premium på ønsket skjerm.
Når gjennomfører vi endringen?
I perioden fra 9.1 til 1.2.2020 vil vi fjerne tilgang til TV 2 Sport Premium for de som har flere enn to programkort/dekodere.
Ofte stilte spørsmål
-
Jeg ønsker tilgang på hytta, men har ikke serienummeret på denne. Hva gjør jeg?
Det løser vi, Kundeservice har oversikt over hvilke kort du har aktive, så dersom du har 3 dekodere hjemme og 1 på hytta hjelper vi deg å finne ut hvilke av dekoderne du vil aktivere for TV 2 Sport Premium.
-
Jeg vil ha tilgang i kjellerstua nå i vinter, men trenger Premier League på sommerhytta senere. Kan jeg endre hvilke kort som er aktive?
Det kan du selvfølgelig, ta kontakt med Kundeservice på 915 06 070 når du ønsker å endre hvilket kort som er aktivt. Husk å sjekke serienummer, du ser hvordan du gjør dette over her.
-
Hva er årsaken til at dette endres?
Det er kommet nye krav fra rettighetshaver som vi må forholde oss til. Endringen er utenfor vår kontroll og vil innføres fra og med 1. februar.
-
Hvorfor har jeg fått SMS om dette, jeg har bare 2 TV-er?
Dersom du har byttet ut en eldre boks med en ny, kan det være at den eldste fortsatt er registrert som aktiv hos oss. Dette har du selvfølgelig ikke betalt noe ekstra for. Vi vil uansett deaktivere den eldste dekoderen fra ditt abonnement 1.2.2020, så du trenger ikke foreta deg noe selv. Men, du er selvsagt velkommen til å ringe oss dersom du ønsker den eldste dekoderen deaktivert allerede nå. Deaktiviering av din eldste dekoder innebærer ingen endringer i ditt abonnement.