Pause/fryse abonnement
Har du behov for å fryse abonnementet ditt over en kortere periode? Som Canal Digital-kunde kan du enkelt fryse hele eller deler av abonnementet ditt, i inntil seks måneder per år, og åpne det igjen ved behov. Du kan selv fryse abonnementet ditt gratis via MinSide, eller via vår kundeservice mot et gebyr på 99,-. Du kan når som helst velge å avbryte frys via MinSide.
Ønsker du å fryse abonnementet kan du enkelt gjøre dette selv med å logge deg inn på Min Side.
Vilkår for frys
- Abonnementet kan minimum fryses i én kalendermåned.
- Abonnementet kan maksimum fryses i seks måneder av gangen.
- Abonnementet kan maksimum fryses i seks måneder i en 12 måneders periode.
- Tidligste oppstartdato for frys er den 1. i påfølgende måned etter frys er aktivert.
- Fryses abonnementet i bindingstiden blir det automatisk forlenget tilsvarende frysperioden.
- Abonnementet kan ikke sies opp eller endres i frysperioden, det må åpnes før eventuell oppsigelse eller endringer utføres.
- Det blir ikke fakturert abonnementskostnad mens abonnementet er frosset, men har du eventuelt utstyr på avbetaling vil du fortsatt motta faktura på disse.
Faktura før og etter frys
Ved utestående purringer kan frysperioden bli forhindret. Sørg derfor for at alle betalinger for inneværende måned er utført før perioden trer i kraft.
Hvis du har mottatt faktura for en periode abonnementet skal fryses, blir denne automatisk kreditert fra dato frysen trer i kraft. På MinSide finner du alltid en oversikt over utestående fakturaer.
Slik åpner du abonnementet igjen:
Du kan når som helst åpne et frosset abonnement ved å logge deg inn på Min Side eller kontakte kundeservice. Det tar intill 1 time fra abonnementet åpnes til du har tilgang til innholdet.
Takk for din tilbakemelding!
Kom i kontakt med kundeservice
Du kan også ta kontakt med kundeservice med vårt kontaktskjema.