Installer din OnePlace-dekoder selv
Her får du en steg for steg-guide til hvordan du installerer og kommer i gang med din nye OnePlace-dekoder i dagens situasjon med Corona-virus mens du venter på å få parabolantennen innstallert Vi ser frem til andre tider og stabil situasjon, hvor vi kan komme hjem til deg og installere satellittantennen slik at du får den kvaliteten du fortjener for din TV. I mellomtiden kan du med denne selvhjelpsguiden installere OnePlace-dekoderen og se på TV ved å bruke internettlinjen din. Din montør kan tilby hjelp over telefon hvis du ikke kan ta imot besøk nå, eller du kan følge denne guiden og installere selv. I tillegg kan du alltid se TV i Canal Digital-appen, på alle dine mobile enheter.
Før du starter installasjonen:
Gjør disse forberedelsene før du setter i gang med selve installasjonen av OnePlace-dekoderen.
A. Sjekk at esken inneholder alt du trenger
*NB: Harddisk vil ikke fungere for opptak når du ser TV på nett, og du må vente med å ta harddisk i bruk til vi kommer hjem til deg og installerer satellittantennen. I esken skal du finne følgende:

B. Koble til alle kabler
- Vent med dette punktet til din montør kommer (Koble antennekabelen til SAT1)
- Koble OnePlace til TVen med HDMI-kabelen.
- Koble internettkabelen til internett (Du kan også bruke WiFi, men vi anbefaler kabel siden det er mer stabilt og du ikke trenger passord).
- Koble OnePlace til strømuttaket
- Slå først på TVen, deretter OnePlace-dekoderen.
- Får ikke bilde på skjermen? Trykk Source på fjernkontrollen til du finner riktig HDMI-kilde.
- NB. Du trenger ikke koble antennekabelen til sat1 nå

C. Koble til lydanlegg (dersom du har dette)
Ønsker du bedre lydkvalitet kan du koble til lydanlegg eller høyttalere.
- Optical audio out er en digital lydutgang. Hvis ditt lydanlegg har optisk utgang, står det ofte S/Pdiff bak på anlegget.
- Audio out er en analog lydutgang. Denne bruker du dersom du vil koble til et lydanlegg som kun støtter analog lyd. Det kan hende at du vil trenge overgang fra såkalt minijack til phonoplugger.
- Vær oppmerksom på at du kan få svart skjerm dersom du har et nytt hjemmekinoanlegg som støtter 4K, men gammel TV som ikke gjør det. Dette kan løses dersom hjemmekinoanlegget har egne HDMI-utganger uten 4K.

Start installasjonen av OnePlace
1. Velg enhet for tilkobling
- Har du en android-telefon eller nettbrett, svarer du ja. Har du iPhone eller iPad, svarer du nei.
- Logg på med Google-kontoen din. Du kan enten logge inn ved å bruke telefonen eller datamaskinen din, eller taste inn kontoens brukernavn og passordet manuelt.
- Har du ikke Google-konto? Da bør du opprette en nå, slik at du får tilgang til alle de nye mulighetene du får med OnePlace

2. Koble til samme nettverk
Koble telefonen eller datamaskinen din til det samme nettverket som du nå har koblet OnePlace til: http://g.co/AndroidTV.
- Tast inn koden som kommer opp på TVen din.
- Etter kort tid får du beskjed om at enheten din er tilkoblet. Dersom påloggingen feiler, må du avbryte og prøve på nytt.
- OnePlace vil nå oppdatere programvaren. Har du 10 M-bit internettlinje vil det normalt ta 5-10 minutter. Har du lavere hastighet kan det ta lengre tid. Installasjonen vil automatisk fortsette når oppdateringen er ferdig.

3. Anbefalinger og strømsparing
Du vil nå få spørsmål om anbefalinger og strømsparing.
- Vi anbefaler at du sier ja til anbefalinger. Slik vil du få personlige (og ikke generelle anbefalinger) fra oss i Canal Digital.
- OnePlace leveres med dyp standby for maks strømsparing som standard innstilling, iht. EU-krav til strømforbruk. Vi anbefaler at endrer dette til lett standby siden Ukearkivet ellers vil litt tid på oppdatering og du heller ikke har tilgang til fjernopptak med dyp standby.

4. Søker signal
Til slutt vil OnePlace søke etter satellittsignal. Du vil få denne beskjeden på skjermen: Finner ikke satellittsignal.
- Velg: Hopp over

Du kan nå se TV på nett
Du er ferdig og kan se TV på nett med dekoderen, frem til vi kan komme hjem til deg og montere din satellittantenne.
Se TV i appen på alle dine enheter; mobil, nettbrett, PC/Mac, Apple TV og på Samsung Smart TV. Her finner du enkle brukerveiledninger til hvordan du laster ned og tar i bruk Canal Digital-appen på de ulike enhetene.
Har du fortsatt spørsmål knyttet til installering av OnePlace?
På vår spørsmål- og svar-side får du svar på det meste av det våre kunder lurer på.
Fant du ikke svaret? Ta kontakt med Kundeservice
Relatert innhold
Kom i kontakt med kundeservice
Du kan også ta kontakt med kundeservice med vårt kontaktskjema.