Til hovedinnhold
Privat Bedrift
  • Min Side Min Side
  • Kundeservice Kundeservice
  • Se TV Se TV
  • Streaming
  • Kanalpakker
  • Dekodere & utstyr
  • TV på hytta
  • TV-kanaler
  • Aktuelt
  • Om oss
  • Flyttehjelpen
  • Logg inn
  • Canal Digital Bedrift
  • Tekniske endringer
  • Partner
  • Society
  • Offentlig visning
  • TV på arbeidsplassen
  • Industry
  • Away from home
  • Kontakt oss

Kundeservice

  • Faktura
  • Feilsøking
  • Abonnement
  • Dekodere og utstyr
  • Streaming på Canal Digital
  • Andre spørsmål
Canal Digital Logo
Privat Bedrift
Min side Min side Kundeservice Kundeservice Se TV Se TV Bli kunde

Kundeservice

  • Faktura
  • Feilsøking
  • Abonnement
  • Dekodere og utstyr
  • Streaming på Canal Digital
  • Andre spørsmål
Faktura
Tilbake til Faktura

Fakturaforklaring

Her får du svar på generelle spørsmål knyttet til hvordan fakturaen vår er satt opp og våre faktureringsrutiner.

Faktureringsperiode

Når du bestiller et abonnement hos oss, vil du automatisk få månedsfaktura. Ønsker du en annen faktureringsperiode, er dette fullt mulig. Du kan da velge å få faktura kvartalsvis, hvert halvår eller en gang i året. Vær oppmerksom på at en eventuell endring av faktureringsperiode vil gjelde for selve abonnementet. Andre poster som nedbetaling av utstyr eller betaling av filmleie, vil uansett bli fakturert hver måned.

Fakturaforklaring

Du kan selv endre faktureringsperiode på Min Side

Forskuddsbetaling

Vi fakturerer forskuddsvis. Våre fakturaer har betalingsfrist den 24. i hver måned. Da betaler du for kostnadene den kommende måneden.

Slik forstår du fakturaen vår

Øverst til høyre på side 1 av fakturaen finner du en oppsummering av den viktigste informasjonen knyttet til fakturaen din.

Nedenfor har vi listet opp de vanligste elementene i en faktura. Se også gjerne vår forklarende pdf som du finner her

Har du ytterligere spørsmål, ta kontakt med kundeservice på telefonnummer 915 06 070 eller benytt deg av chat-tjenesten vår. 

Fakturaforklaring
  1. Her ser du ditt unike kundenummer og fakturanummeret som viser hvilket nummer i rekken denne fakturaen er. Fakturadatoen forteller når fakturaen er utstedt.
  2. Her ser du hvor mye du skal betale, og til hvilket kontonummer. KID-nummeret fyller du ut når du betaler, og er det som gjør at betalingen blir identifisert. KID (18 siffer) : xxxxxxxx(kundenummer 8 siffer)xxxxxxxxx(fakturanummer 9 siffer)x(kontrollsiffer 1 siffer) Merk at du må sette 0 (null) tall fremst foran ditt kundenummer, dersom du har færre enn 8 siffer. Du finner kundenummer og fakturanummer på din faktura, via Min Side eller ta kontakt med kundeservice for å få svar. Vi anbefaler AvtaleGiro i banken for å sikre at betalingen din. Husk å betale innen forfallsdatoen.Ønsker du at fremtidige regninger skal sendes rett til nettbanken din? Da kan du bruke eFaktura-referansen (identisk med ditt kundenummer) for å opprette en eFaktura-avtale i nettbanken.

Abonnement og tjenester

I denne kolonnen kan du se hvilke kanalpakker og tjenester du abonnerer på hos oss.

Abonnement og tjenester
  1. Norgespakken er grunnpakken din, som alle våre kunder har, den kommer alltid først. Hvis du i tillegg abonnerer på pakker som Underholdning, Sport, TV2 Sport Premium, Viasport, C More Film og serier eller Rikstoto Direkte, vil du se det her.
  2. Kampanjerabatt betyr at du har fått kostnadsfrie måneder i forbindelse med et kampanjetilbud. Har du rabatt på flere pakker, vil de komme en linje for hver rabatt.
  3. Canal Digital Plus er en tjeneste som gjør at du kan ha inntil 4 TV-er på ulike rom eller steder, som f.eks på hytta.

Periode, pris pr mnd og beløp

Her ser du hvilken faktureringsperiode du har, og får oversikt over hvilke kanalpakker og tjenester du abonnerer på koster per måned og per faktureringsperiode. 

Fakturaforklaring
  1. Periode viser hvilken periode fakturaen gjelder for, for eksempel dersom du har kvartalsfaktura.
  2. Pris pr mnd viser prisen på den enkelte kanalpakke eller tjeneste per måned. Dette er mest relevant for deg som har en faktureringsperiode på mer enn én måned.
  3. Beløp viser det samlede beløpet du skal betale per kanalpakke eller tjeneste i denne faktureringsperioden.

Filmleie/filmkjøp

Her kan du se hvilke filmer du har leid og/eller kjøpt siden sist du mottok faktura.

Fakturaforklaring
  1. Dersom du har leid og/eller kjøpt film fra oss den siste måneden, vil det bli listet opp i denne kolonnen. Hver film får en egen linje. Det gjelder også dersom du har benyttet deg av et kampanjetilbud. Kampanjetilbudet vil da komme som en egen linje. Vær oppmerksom på at betaling av filmleie/filmkjøp, vil bli fakturert månedsvis selv om du har valgt en lengre faktureringsavtale.

Diverse

Her får du oversikt over kjøpt eller mottatt nytt utstyr som dekoder, antenne, kortleser eller harddisk.   

Fakturaforklaring
  1. Har du en avbetalingsavtale på utstyret ditt, vil du se det månedlige beløpet her. Er avtalen at du skal betale alt med en gang, vil du se engangsbeløpet her.
  2. Har du benyttet deg av et kampanjetilbud, vil kampanjerabatten komme som en egen linje. Har du rabatt på flere ting, vil det komme en linje for hver rabatt.
  3. Fakturagebyr er et gebyr som kommer på alle papirfakturaer. Fakturagebyret er på 69 kroner per faktura. Du kan enkelt unngå denne kostnaden ved å gå over til AvtaleGiro eller eFaktura i nettbanken din.

Første faktura

Har du ikke vært kunde hos oss tidligere, vil din første faktura se noe annerledes ut. På første faktura kommer alle linjer knyttet til eventuelle kampanjer og rabatter siden du har opprettet kundeforholdet. Derfor kan den første fakturaen gå over en god del linjer.

Oversikt over fakturaene dine, finner du ved å logge inn på Min Side

 

Avtalegiro

AvtaleGiro/eFaktura

Sammen med første faktura, vil du også få påmeldinskjema for avtalegiro (bildet). Denne kan du fylle ut, signere og sende inn for opprette AvtaleGiro. Du kan også opprette avtalegiro eller eFaktura direkte i nettbanken din. Med AvtaleGiro sørger banken for at regningene automatisk blir betalt på forfallsdato. Selv om regningen trekkes automatisk, vil du beholde full kontroll over regningene dine.

Betaling etter forfall

Ved for sen eller manglende betaling av faktura til forfall, vil det bli sendt ut en purrefaktura. Her vil du dessverre også få et et purregebyr.

Om purrefaktura heller ikke betales til forfall, vil fakturaen bli sendt til inkasso, og du vil få et inkassegebyr. I tillegg kan du risikere at vi sperrer TV-signalene på abonnementet ditt. Da vil det også påløpe et avstengningsgebyr. Dersom du står i fare for å få stengt signalet sender vi den en påminnelse på SMS.

Her kan du finne mer informasjon om det som skjer dersom du betaler etter forfall

Relatert innhold

Jeg trenger betalingsinformasjon
Hvor mye betaler jeg i måneden
Jeg lurer på hva faktura gjelder
Jeg vil utsette faktura
Jeg har glemt å betale faktura, hva gjør jeg
Jeg ønsker å bruke AvtaleGiro eller eFaktura

Fikk du svar på det du lurte på?

Hva leter du etter? Dine innspill hjelper med oss med å gjøre nettsidene bedre, men vi vil ikke svare på meldingen din. Send derfor ikke personlig informasjon som telefonnummer, personnummer eller e-postadresse. Takk for hjelpen.

Takk for din tilbakemelding!

Kom i kontakt med kundeservice

Du kan også ta kontakt med kundeservice med vårt kontaktskjema.

contact us chat Kontakt­skjema
Call us Ring 915 06 070
Åpningstider
  • Hverdager: kl. 08-21
  • Lørdager og søndager: kl. 10-20
  • Helligdager: kl. 10-16
Kundeservice Faktura Streaming på Canal Digital Abonnement Dekodere og utstyr Andre spørsmål
Kanalpakker Basis: Norgespakken + Underholdning + Sport + V series & film med Viaplay + HBO Nordic + C More Film og Serier + TV 2 Sport Premium + V sport med Viaplay Total + RiksToto Direkte + Canal Digital Plus
Dekodere & utstyr OnePlace-dekoderen Harddisk Kortleser til IDTV Flatantenne Standard antenne Trådløs nettverksadapter Regler for EE-avfall
TV-kanaler Aktuelt Om oss
Facebook Facebook Instagram Instagram Twitter Twitter
Personvern Cookies
Canal Digital logo

Vi bruker informasjonskapsler (cookies)

Canal Digital bruker informasjonskapsler til å forbedre brukeropplevelsen, samle informasjon om bruksmønstre og analysere trafikk på vår webside. Vi bruker også denne informasjonen for å tilpasse annonser som er relevante for deg. Noen av informasjonskapslene er fra tredjeparter. Få mer informasjon om cookies her.

Velg å fortsette med cookies eller gjøre endringer

Informasjonskapsler forklart

Tilpass informasjonskapsler (cookies)

Teknisk nødvendige

Er nødvendige for at nettsiden vår skal fungere, slik som navigering og sikker tilgang til sider. Du kan ikke reservere deg mot tekniske informasjonskapsler.

Statistikk og analyse

Hjelper oss å forstå hvordan nettsiden brukes slik at vi kan forbedre og tilpasse nettsidens funksjonalitet basert på valg du har tatt.

  • Adobe Experience
  • LiveAgent
  • Hotjar
  • Qualtrics

Markedsføring

Analyserer trafikk for å tilpasse annonser via samarbeidspartnere, som f.eks Facebook og Google.

  • Google
  • Adobe
  • Facebook
  • Adform
  • Bing
  • Doubleclick
  • Mixpanel
  • Browser-Update

Få mer informasjon om cookies her.