Jeg har glemt å betale faktura, hva gjør jeg
Signalene er stengt
Har dine TV-signaler blitt stengt grunnet uteblitt betaling vil de bli åpnet når vi har registrert betaling for hele det utestående beløpet.
Du kan betale utestående fakturaer i bank, nettbank eller direkte på Min Side.
Hvis du betaler i bank eller nettbank kan det ta inntil 5 virkedager før betalingen er registrert i våre systemer. Merk at TV-signalene ikke vil bli åpnet før betalingen er registrert i våre systemer. Vi tillater ikke kopi av kvittering eller annen bekreftelse for at betalingen er gjennomført.
Purring
Ved for sen eller manglende betaling av faktura til forfall, vil det bli sendt ut en purrefaktura. Her påløper det purregebyr som tilsvarer en tiendedel av inkassosatsen, som fastsettes av Justisdepartementet på grunnlag av konsumprisindeksen.
Om purrefaktura ikke betales til forfall har Canal Digital mulighet til å sperre TV-signalene på det ubetalte abonnementet. Ved en slik sperring påløper det et avstengningsgebyr.
For mer informasjon om gebyrer kan du lese våre avtalevilkår.
Inkasso
Blir ikke purrefaktura betalt til forfall vil faktura bli sendt til inkasso. Er din faktura sendt til inkasso er det ikke mulig å betale utestående beløp på Min Side. Vi har to samarbeidspartnere, som håndterer inkassokrav:
Kredinor
Telefon 06900
Epost – kundeservice@kredinor.no
Hjemmeside – www.kredinor.no
Lindorff
Telefon 23 21 10 00
Hjemmeside – www.lindorff.com
Takk for din tilbakemelding!
Kom i kontakt med kundeservice
Du kan også ta kontakt med kundeservice med vårt kontaktskjema.